+381 63 690 550
Milovana Marinkovica 4, Vozdovac, Beograd
Kompanije moraju držati pod kontrolom koje troškove prebacuju na klijenta. Postoje jedni koji su uključeni u cenu i uračunati u marži proizvoda ili usluge i drugi koji se prefakturišu. Prefakturisani troškovi su uvek jednaki u ulazu (rashod) i u izlazu (prihod). U okviru kalendara kontrola, kontroliše se i prenos troškova na klijente.
Ovakvi troškovi posebno odlikuju kompanije koje imaju dosta uvoza i izvoza i logističke kompanije.
Kako bi uspešno kontrolisali prenos prefakturisanih troškova na klijente, morali smo prvo da identifikujemo sve troškove koje bi trebalo preneti. Ovaj deo uvek otežava činjenica da postoje klijenti koji ne žele odvojene fakture za prefakturisane troškove, već žele sve u ceni usluge. U tom slučaju moramo prepoznati i zabeležiti sve takve slučajeve, naći u ulazu sve prefakturisane troškove i proveriti da li su zaista preneti na klijenta.
Kontrolom je ustanovljeno da za period od godinu značajan iznos prefakturisanih troškova nije prenet na klijente. Za klijente su pripremljeni dokazi o tome da ti troškovi nisu prefakturisani, a bilo je potrebno.
Klijent | Rashodi – preneti troškovi | Prihod – preneti troškovi | Razlika | Komentar |
Kupac 1 | 8.450 | 8.000 | -450 | Računi koji nisu prefakturisani |
Kupac 2 | 4.200 | 5.000 | 800 | Prefakturisano kroz cenu usluge |
Kupac 3 | 3.500 | 3.250 | -250 | Računi koji nisu prefakturisani |
… | … | … | … | … |
Dalje je analiziran razlog zbog čega je došlo do toga, gde je utvrđeno da je novi zaposleni pretpostavio da program sam povlači sve šta bi trebalo da se prefakturiše. Inicijalna i jeste bila zamisao da program to radi, ali ta funkcionalnost nije zaživela.